A day in a life of a fisherman, neither fully on land nor in the ocean
There is something uncontrollable about the life of a fisherman, fish catches are not under human control. There is no way of knowing what will show up on the end of each day and surprises are part of the routine.
The same feeling of unexpectedness is experienced by who is ready to start a new journey, a new path or simply a new book.
Observing how fishermen everyday cast for hope and look for a new sunrise, we will try to unveil how is a day in the life of a fisherman when he needs to Crest the waves at the crack of dawn to get the best catch. Aiming also to provide an intimate portrayal of the fisherfolk whose faces On Floating humans’s hopes to unveil.
How the sound of the sea haunt fishermen’s dreams?
How is waiking into a life of perpetual motion, neither fully on land nor in the ocean?
How the sea defines every aspect of their being?
What can a fisherman do, besides keep to its rhythms of ebb and flow?
Where he lives, what he eats – the sea dictates even when he sleeps.
Visiting fishing villages we will try to to understand how he needs to rein in individual greed for the overall benefit to the community.
How fisherman rules are made as much from a sense of social responsibility to maintain the livelihoods of fellow fisherfolk, as they are from a sense of ecological sustainability.
These are the questions that will lead the spirit of On Floating Human to hunt for real stories about a day in a life of fisherman.
Un giorno nella vita di un pescatore, né completamente sull terra ferma né in mare.
C’è qualcosa di incontrollabile nella vita di ogni pescatore, non c’è modo di sapere quanto peseranno la reti a fine di ogni giornata e l’imprevedibilità diventa l’ingrediente principale della quotidianità.
La stessa sensazione viene vissuta da chi sta per intraprendere un nuovo viaggio, un nuovo percorso o quando si comincia la lettura di un nuovo libro.
Osservando come i pescatori ogni giorno gettano le loro reti fatte di speranza e aspettano il sorgere di nuove albe, cercheremo di scoprire come è scandito un giorno nella vita di un pescatore, che a ogni sorgere del sole cavalca le onde nell’attesa della grande pesca. Ogni racconto cercherà di narrare il lato più intimo del legame tra i pescatori e l’ambiente marino, questo sarà esattamente l’intento di onfloatinghumans.com
Come il rumore del mare accompagna i sogni dei pescatori?
Come vivono nel moto perpetuo che li porta a non stare né completamente sulla terra ferma e né in mare?
Come il mare scandisce ogni attimo della loro giornata?
Dove vive, cosa mangia – il mare detta anche quando dorme.
Visitando villaggi di pescatori cercheremo anche di capire come il singolo pescatore interpreta il suo ruolo per il benessere dell’intera comunità e seguendo quali le regole di responsabilità sociale e ambientale.
Queste sono le domande che condurranno lo spirito di On Floating Human alla ricerca di storie vere legate a un giorno nella vita di un pescatore.